AZ ÖRDÖGLOVAS KASTÉLYA

Sándor-Metternich-kastély BajnaSándor-Metternich-kastély Bajna a térképen

Érdekes 2024. júniusban, csoporttal járt ittÉrtékelt: 2024. július 8.
Sándor Móric, a különös személyiségű gróf, az Ördöglovas kastélyának meglátogatása Fejér megyei kirándulásunk egyik kiemelkedő programja volt, így is készültünk rá. De nem bíztuk a saját csekély tájékozottságunkra a dolgot, befizettünk a Hosszúlépés-hez egy kastélytúrára, és fantasztikus vezetőt kaptunk: az évek óta Bajnán élő Somogyi-Tóth Sándor építész mutatta meg nekünk a felújított grófi lakot. A Nemzeti Kastélyprogram és Nemzeti Várprogram keretében 2018 és 2021 között szinte a romjaiból varázsolták újjá ezt a hazai viszonylatban is ritka klasszicista remekművet.
Hófehér klasszicista épület a kastély, az én ízlésemnek egy kicsit túlzottan is szigorú külsővel, de belül közel kerülhetünk az Ördöglovas szelleméhez és az általa igényelt miliőhöz. Sándor Móric, a hajmeresztő lovasbravúrjairól elhíresült gróf volt a kastély leghíresebb tulajdonosa, és ő alakíttatta át az egykori barokk épületet a ma is látható klasszicista stílusú műremekké. Ebben két mesteri partner volt segítségére: Hild József az épület külső kialakítását tervezte meg, a klasszicista dísztermeket pedig Alessandro Sanquirico, a milánói Scala díszlettervezője alakította ki. Az előbbi keze nyoma már messziről szembetűnik a festői környezetben elhelyezkedő épületen, míg az olasz művész munkáját a restaurált és újra berendezett Raffaello- és az Etruszk-teremben csodálhatjuk meg. E két terem színpadiasságával nagyon is jól érzékelhetően tükrözi tervezője színpadi gyakorlatát, de a megrendelő igényét is.
A kastély kiállításai révén Sándor Móricot és lányát, Metternich-Sándor Paulinát ismerheti meg némiképpen a látogató, és más tematikus bemutató is gazdagítja az ismereteinket, de számunkra a látnivalókból Sanquirico két terme maradt legemlékezetesebb és a kitűnő szakvezetés.
Sándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - EgyébSándor-Metternich-kastély Bajna - Egyéb

Sándor-Metternich-kastély további értékelései

2023.03.02egyedül
Érdekes
Lassan fogynak a meglátogatandó kastélyok, talán harmincat is megnéztem már, a kastélyfelújítási (meg a vár-, templomfelújítási stb.) áradat elöntött minket, lubickoltunk pár évig az Európai Unió pénzében, mindenféle antik cuccot rendbehozattunk, a szociális, egészségügyi és oktatási intézmények...
2022.07.26a párjával
Kastélykártyánk következő állomása Bajnán a Sándor Metternich-Kastély volt. A pénztárnál nagyon kedvesen fogadtak minket, majd önállóan indultunk felfedezni a kastélyt. Egyik szoba szebb volt mint a másik, nagyon szépen helyreállították a helyet. Az interaktív lovaglás még a felnőtteknek is nagy...
2022.06.30gyerekekkel
Kihagyhatatlan
A Nemzeti Kastélyprogram keretében a közelmúltban újult meg ez a kastély. Mi Csolnokról autóval jöttünk ide, kb. 1 órányira van Budapesttől. Én a felújítás előtt sem jártam még itt, úgyhogy nagy érdeklődéssel vártam. Vezetés nélkül jártuk be a kétszintes klasszicista épület termeit, melyeket...