Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem válasza
Kedves János,
Köszönöm észrevételeit, amelyet szomorúan olvastam. Az Ön által leírtakat kivizsgáltam és az alábbiakról szeretném tájékoztatni:
Üdülőfalunk nem rendelkezik hagyományos értelemben vett apartmanokkal. Az értékesítési felületen egyértelműen látható, hogy „Comfort kétágyas” szobákat értékesítünk.
Önök is ilyet foglaltak, így sajnos nem értelmezhető számomra azon kijelentés, hogy az „apartmanban nincs hűtő”. Léteznek emellett nagyobb méretű családi szobák, amelyekben főzési lehetőséget, illetve hűtőt sem biztosítunk és nem is hirdetünk. Éttermünk konszolidált árakon kínál panziós, valamint a’la carte étkezési lehetőséget vendégeinknek.
Az Ön által említett „kaja”, amely fél órát csúszott részben valóban megtörtént eset. Házigazda kollégáimtól kapott információ szerint Önöknek (mivel az aznapi reggeliajánlatunk valamilyen okból kifolyólag nem volt szimpatikus) személyre szabott reggelit készített séfünk, amelyre valóban várni kellett kicsit. Tekintve az egyedi reggeli igényét - amelyet felármentesen biztosítottunk – úgy gondolom bocsánatos bűn, ha várni kell kicsit a frissen elkészített ételre. Üdülőfalunk stílusába illeszkedő hagyományos konyhánk nem gyorsétterem. Ennek jellegét szeretnénk is megtartani.
Tájékoztatom, hogy sem a nyári főszezonban, sem pedig egyéb időszakban nem érkezett hozzám olyan panasz, miszerint házigazdáink vendéget küldtek volna el az étteremből a 2 órás reggeli, illetve 1 órás vacsora étkezési „időkeretre” hivatkozva. Bár Ön nem írja, de bízom benne, hogy most sem ez történt.
Házigazdáink bejelentkezéskor felvilágosítást adnak az étkezések rendjéről és megkérik vendégeinket, hogy amennyiben mód van rá érkezzenek a megadott reggeli/vacsora időben, mindemellett elmondják azt is, hogy természetesen mindenkit vendégül látunk és minden vendég békésen elfogyaszthatja vacsoráját, akkor is ha fél órával később érkezik. A hirdetett 1 órás vacsora időkeret elsőnek talán szűkösebbnek tűnhet. Ennek oka van, hiszen a régebben 1,5-2 órás idősáv esetén is jellemzően annak végén érkeztek meg a szállóvendégek vacsorázni. Ebből kifolyólag a vacsora sokszor igen későn ért véget. Mindemellett Somogy Kertje nem az a hely ahol lekapcsolják a lámpát vagy szimplán lecsúszik a vacsoráról a meg nem érkezett vendég. Alapvetően mindenkit megvárunk az étteremben, későn érkező első éjszakás vendégnél pedig ha azt jelzi és kéri hideg vacsorát készítünk be szobájába.
Somogy Kertje nem rendelkezik bárral. Az étteremben található bárpult kollégáim elmondás szerint, illetve a biztonsági kamerán általam ellenőrzött állapot szerint sem zárhatott be, hiszen a vacsora és annak utómunkálatai leghamarabb 19. 30-kor, de leginkább 20 óra körül fejeződnek be.
Medencével kapcsolatos panaszát is megvizsgáltam. Mint ahogyan azt bizonyára Önök is érzékelték az utóbbi napok rendkívül melegek voltak. 100%-ban zöld környezetbe telepített szabadtéri medencénk állapotát rendkívüli gyors módon befolyásolja az időjárás és annak viszontagságai (hulló falevelek, bogarak, nyári záporok). Önnek igaza van abban, hogy sajnos a medence algás volt, fontos azonban kiemelnem, hogy nem koszos. Az algásodás leginkább esztétikai és nem higiéniai probléma. Igyekszünk egyensúlyozni, elkerülni a túlzott klór használatot, ugyanakkor ez az az időszak volt, amikor valamivel még többet lehetett volna vegyszerrel kezelni a vizet annak érdekében, hogy ne szaporodjon el benne az alga. Jelenleg a medence tiszta színű, amelyről ha a rendszer engedi csatolom a képet.
Kedves János!
Összességében hálásan köszönjük, hogy Üdülőfalunkat szépnek találja. Igaza van abban, hogy a belföldi turizmusban, vendéglátásban dolgozó munkaerőállomány létszáma viszonylag alacsony. Ezúton megragadom az alkalmat, hogy jelezzem Ön felé is: Örömmel fogadunk vitalitással bíró, dolgozni akaró és szerető munkatársat, akár korosztálytól függetlenül, annak érdekében, hogy egy elrejtett kis ékszerdobozt még szebbé és jobbá varázsolhassunk.
Maradok tisztelettel,
2023. augusztus 23., dr. Gyebrószky Szilvia, Somogy Kertje Üdülőfalu és Étterem