A kijelzett darabszámba és átlagba beszámítjuk partneroldalunkon, a Szállásvadász.hu oldalon leadott értékeléseket is. Ott lehetőség van szöveg nélkül is értékelni. Az ilyen (kizárólag pontozásos) értékelések nem kerülnek megjelenítésre.
A várhoz tartozik egy különleges vasút, a Budavári Sikló. Ez a Várhoz való közlekedést segíti, mely táv szintkülönbsége 50 m. 1987-ben az UNESCO világörökség listájára is felkerült. Az alsó állomása a Clark Ádám téren, a Széchenyi lánchíd budai hídfőjénél van, a felső pedig a Szent György téren, a Budavári Palota és a Sándor-palota között.
A kijelzett darabszámba és átlagba beszámítjuk partneroldalunkon, a Szállásvadász.hu oldalon leadott értékeléseket is. Ott lehetőség van szöveg nélkül is értékelni. Az ilyen (kizárólag pontozásos) értékelések nem kerülnek megjelenítésre.
Kihagyhatatlan 2022. július 18.gyerekekkel járt itt
55
Ha külföldiként látogatnék Budapestre, a siklót biztosan nem hagynám ki. Még fővárosi lakosként is szívesen utazom rajta, bár nem egy olcsó mulatság (jelenleg 3000 Ft egy felnőtt retúrjegy! ). Példaképpen, vannak - legalábbis voltak, aktuálisan nem tudom - olyan európai városok, ahol szintén van sikló, és ahol a helyi bérlettel vagy a tömegközlekedési jeggyel is igénybe lehet venni eme érdekes közlekedési eszközt.
A sikló a Lánchíd lábától, a Clark Ádám tértől indul és a Szent György térhez, a Budavári Palotához visz fel. A két sínpárból váltásban felfelé- és lefelé lehet rajta utazni, ingaszerűen közlekednek. Eredetileg 1870-ben nyitották meg, akkoriban még gőzzel hajtották ezt a különleges drótkötélpályás függőleges vasutat. A II. világháború idején 1944-ben bombatalálat érte, súlyosan megrongálódott. Bár 1928 óta már volt buszos tömegközlekedés a Vár irányába, de az emberek nagyon szerették a siklót, hiányolták. Egészen 1986-ig kellett várni a felújításra és az újranyitásra. Nekem nagyon tetszik, hogy a régi formájában állították vissza, és nem valami modern acél-műanyag steril járművet hoztak létre a régi szépség helyett. A siklópálya hossza 95 méter, a szintkülönbség 50 méter. Jelenleg természetesen már elektromos motorral működik. Érdekesség, hogy a két sikló kocsinak van neve, egyikük Margit, a másik Gellért. Nem ritka, hogy akár évente 1 millió utast is szállítanak. Még egy érdekesség a végére, már a 19. század végén terveztek siklót a Gellért-hegyre is, s bár a terv újra életre kapott az elmúlt években is, azonban a mai napig nem valósult meg. (Ha rajtam múlna, én nagyon támogatnám, persze, feltéve, hogy van rá megfelelő anyagi keret).
Az értékeléseket az Ittjártam.hu felhasználói írták, és nem feltétlenül tükrözik az Ittjártam.hu véleményét. Az átlag számításánál figyelembe vettünk 1 darab olyan értékelést is, melyet szöveg nélkül, csak pontozással adtak le partneroldalukon, a szallasvadasz.hu-n.
Ön a tulajdonos, üzemeltető?
Használja a manager regisztrációt, ha szeretne válaszolni az értékelésekre, képeket feltölteni, adatokat módosítani! Szívesen értesítjük arról is, ha új vélemény érkezik.