A kijelzett darabszámba és átlagba beszámítjuk partneroldalunkon, a Szállásvadász.hu oldalon leadott értékeléseket is. Ott lehetőség van szöveg nélkül is értékelni. Az ilyen (kizárólag pontozásos) értékelések nem kerülnek megjelenítésre.
A budapesti Margit híd a Szent István körutat és a Margit körutat köti össze. Ez a főváros második állandó hídja, amely 1872 és 1876 között épült. A hídról letérve a Margitszigetre is eljuthatunk, amely a turisták és a helyiek körében is népszerű. A hídon kerékpárút is kialakításra került 2011-ben.
A kijelzett darabszámba és átlagba beszámítjuk partneroldalunkon, a Szállásvadász.hu oldalon leadott értékeléseket is. Ott lehetőség van szöveg nélkül is értékelni. Az ilyen (kizárólag pontozásos) értékelések nem kerülnek megjelenítésre.
Ha Pestről Budára szeretnék átjutni, számomra kihagyhatatlan, hiszen itt lakunk a pesti hídfőtől 3 percre gyalogosan. A 2x2 sávos híd arról ismert, hogy nagyon sokszor dugó van rajta, hiszen a Nagykörút vonalán a Szent István körutat köti össze a Margit körúttal a budai oldalon folytatódva.
A híd közepén kiépített villamos síneken a legnagyobb forgalmú villamos járatok, a 4-es és 6-os közlekedik, pár éve már modern Combino járművekkel. A hídon nemcsak az autós-, de az autóbuszos forgalom is jelentős, hiszen a Nyugati térről induló buszok itt, ezen a hídon haladnak át Budára, illetve a Margitszigetre közlekedő 26-os buszjárat is itt megy be a szigetre a Szigeti bejárónál. Ebből a szempontból is különleges a Margit-híd, hiszen a hídnak középtájékon van egy leágazása a jobb oldalon (észak felé) a Margitszigetre. Ahogy a szigetet, úgy a hidat is Árpádházi Szent Margitról, IV. Béla lányáról nevezték el, aki az akkoriban még Nyulak szigetén épített domonkos rendi kolostorban élt és hunyt is el apácaként. A híd sárga színt kapott. Legutóbb 2011-ben újították fel, több mint két éves, hatalmas rekonstrukciós munkával. Valljuk be, nagyon rá is fért, hiszen nagyon leromlott állapotban volt már. Történelmileg a Lánchíd után a 2. legrégebbi Duna-hidunk a fővárosban, amelyet a többi hídhoz hasonlóan a II. világháborúban a németek felrobbantottak 1944-ben. A 4-4 pillérszobor Herkulest és Nikét ábrázolja.
Van valami általam ismeretlen oka, hogy az ittjartam-on több budapesti híd is szerepel, de nem mind. De ha már így van, lássuk. . . tegnap végigsétáltam (századszor? ) a Margit hídon, hogy most mit mondhatnék róla amíg az ember fiatalabb volt, hát másért ment itt végig, meg amikor idősebb, akkor is.
Úszni a Sportuszodába aktív sportolóként vagy a Palatinusra lazulni, romantikus sétákra, egy időben meg futni a futókörre A Margit híd a budapesti hidak közül az egyetlen, amelyik nem egyenes, megtörik a Margitsziget déli csúcsánál, ezt szabadszemmel is jól lehet látni, meg a térképen is. Na, és más hidakon nincs megálló a közepén, de itt igen. Mondhatnánk, hogy két hídról van szó, de ez nem igaz, egy ez, csak van egy leágazása is félúton. Nem olyan régen hozták rendbe, így fiatalabb formában van, mint a többi híd, bár a Lánchíd éppen most kozmetikázódik, szóval, szép lett a Margit híd, szoboralakok néznek ki az oldalából a Dunára, a koronákra tett kettőskereszteket viszont elfogadhatatlan vandálok mindig letörik újra és újra. Tegnap is legalább hármat láttam letörve, a térfigyelő kamerák ellenére. Nagyon szomorú ez. Népmozgalmak szempontjából is fontos építmény, néha tömegek trappolnak rajta a kormányért vagy éppen a kormány ellen, máskor meg tüntetők lezárják. De itt van velünk, mozgalmas élete van, állandóan hozza-viszi a két part között az embereket, köti össze a főváros két felét.
Az értékeléseket az Ittjártam.hu felhasználói írták, és nem feltétlenül tükrözik az Ittjártam.hu véleményét. Az átlag számításánál figyelembe vettünk 1 darab olyan értékelést is, melyet szöveg nélkül, csak pontozással adtak le partneroldalukon, a szallasvadasz.hu-n.
Ön a tulajdonos, üzemeltető?
Használja a manager regisztrációt, ha szeretne válaszolni az értékelésekre, képeket feltölteni, adatokat módosítani! Szívesen értesítjük arról is, ha új vélemény érkezik.