Nemrég egy kedves és szép üdülőhelyen jártunk, Bükfürdőn, ahol az internetes bőséges választékból kiemelve egyet, eltöltöttünk egy hétvégét a holisztikus Caramell Hotelben. Már a megérkezésünk során érdekes tapasztalat volt, hogy nehéz az épület körül parkolni, ennek részben az oka az, hogy kevés a parkolóhely, és talán az is, hogy a szálloda jelenleg bővítés alatt áll, ami miatt a közvetlen környezetében nagy a felfordulás. Ez kisebb- nagyobb kellemetlenségekkel járt, de ha elkészül az új szárny, gondolom, megoldódik minden probléma. Mi kis utánajárással, de megoldottuk a dolgot. A szállodába belépve kellemes érzés öntött el, meleg barnás színek, látványos tágas előtér, szép bútorok, hangulatos nyugodt ezoterikus zene és kellemes illat kavalkádja alkotta az első benyomást. A bejelentkezés simán ment, majd a szobakártya átvétele után megpróbáltunk bejutni a szobánkba. Ez egy kis problémába ütközött, mert a kártya nem akart működni, hiába próbáltuk mi is és már többen a személyzetből is, az ajtó makacsul ellenállt. Végül kiderült, hogy az informatikai rendszer kissé lassú, vagy én voltam túl gyors, és előbb próbáltam a kártyát használni, mint azt a rendszer érvényesítette volna. Kis kellemetlenség csomagokkal megpakolva, de sebaj, lesz ez jobb is. A szoba nagyon szép volt és kényelmes. Mindennel felszerelve, ami egy pihentető hétvégéhez csak kell. Az ágy kényelmes és nagy, a szoba tágas, ráadásul a miénk apartman jellegű volt, ami azt jelentette, hogy egy konyhasarok is rendelkezésre állt teljesen felszerelve mindennel, bár reméltem, hogy semmire nem lesz onnan szükségem, hiszen pihenni jöttem, nem főzni. A kilátás már kevésbé volt élmény dús, mivel fura módon az ablak egy kavicsokkal felszórt lapos tetőre nyílt, ami nem volt valami felemelő látvány, nem is értem, minek építenek meg egy magas színvonalú szállodát így, ahelyett, hogy a lapos tetőre valami káprázatos növényekkel teli kertteraszt varázsolnának! Nos, nézzük a szolgáltatásokat! Kényelemre vágyó házaspár, önös érdekkel, hogy a hétvégén nyugalom és teljes „agymosás” legyen osztályrésze, ezek lennénk mi, ha én nem lennék mindig mindenhol kíváncsiskodó, beszédes, és izgága. Bejártam kapásból a szálloda minden zugát, kritikus szemmel figyelve a dolgokat. A tapasztalataim érdekesek voltak. Az épület pompás, mindenhol kellemes színek és keleties különleges hangulat fogadott, a galériaszerű emelet, ahonnan a folyosók nyíltak lehetőséget adott arra, hogy letekintsek a recepciós hallba, ahol az élet nagyon pezsgő volt. Feltűnt, hogy egy fekete macska sétál be a bejárat automata üvegajtaján, majd mint egy igazi királynő elfoglalja helyét az egyik kanapé melletti kényelmes puffon. Lám-lám, ez egy kisállat barát szálloda, megnéztem az interneten, hogy lehet-e állatot hozni ide, és azt olvastam, hogy borsos áron ugyan, de jöhetnek a házi kedvencek is. A recepciónál az egyik fiatal hölgytől érdeklődtem a fekete macsek iránt, aki nevetve elmondta, hogy ő a szálloda kabala állata, és valóban a vendégek közül sokan odamentek, megsimogatták, amit kegyesen eltűrt, különösen a gyerekek örvendeztek a jelenlétének. Aztán azt is megfigyeltem, hogy az állat milyen szép és tiszta, a recepció mögött a földön ott álltak szép sorjában a kristálytiszta etetője és az itatója a földön, sehol hullott macskaszőr, nincs kellemetlen szaga vagy efféle. Bár a kutyások nem tudom, hogyan vélekednének erről a dologról, de nekem, tetszett a dolog, barátságosnak és otthonosnak tűnt ettől a szálloda, különösen a holisztikus és ezoterikus jelzői miatt. Az épület egyébként mindenhol tiszta és igényes, a mécsesek kellemes illata lengte be az egész aulát, némileg fűszerezve a bár finom kávé illatával. Az aulában középen van elhelyezve a lift, ami lehetőséget ad a tolószékkel való kényelmes közlekedésre, a folyosók tágasak és a szobaajtók akadálymentesek, ami fontos, hogy a mozgássérült vendégek is kényelmesen otthonosan mozoghassanak. A szolgáltatásoktól már nem voltam ennyire elragadtatva. A wellness rész sok csalódást okozott, mivel a medencében a beharangozott pezsgőfürdő, buzgár és hasonló dolgok nem nagyon akartak működni, ezért úgy éreztem magam, mint otthon a fürdőkádban, bár ez egy kicsit nagyobb volt, de a víz ugyanúgy csak meleg állóvíz volt benne. A szaunák csak külön kérésre működtek, ha volt akinek szóljak, a finn szauna ajtaját nem lehetett bezárni, a sószoba pedig csak ezoterikus vágyam maradt. A legtöbb gyógy szállodában napi gyógytea kerül kihelyezésre valahol a szolgáltató térben, ami itt is lett volna, ha mindennap el nem feledkeztek volna a szamovár feltöltéséről, a poharak cseréjéről. Amikor ezt szóvá tettem, arra hivatkoztak, hogy sajnos emberhiányban szenvednek, és kis türelmet kérnek, a szolgáltatás pótlására máris intézkednek, de talán erre még máig sem került sor. Elérkezett a vacsoraidő. A mi hétvégénk all-inclusive ellátásos volt, ami magába foglalta a svédasztalos reggelit és vacsorát és a menüválasztásos ebédet is. Az étterem kellemes, az elrendezése az asztalok tisztasága megfelelő, a létszámhoz igazodó szolgáltatás lehetővé tette, hogy több vendég esetén is kényelmesen le tudjanak ültetni mindenkit. Tetszett, hogy az asztalok a két személyestől a hat személyesig lehetőséget adtak a vendégek számára a kényelmes asztalfoglalásra. Az ételek ízletesek, a választék sokféle volt, kiemelném, hogy kiváló volt a sajtasztaluk, ahol a legkiválóbb sajtokkal kedveskedtek a vendégeknek, különleges és kecske- és juhsajtok is megtalálhatóak voltak a repertoárban. Ami számomra kissé furcsa volt, hogy a bejárat mellett egy asztalon szép kövér cserépmalac persely mutogatta magát a vendégek számára a következő felirattal az asztalkán: a konyhai személyzet részére. Nos, egy négy csillagos szállodában lehet, hogy nem a vendég elé kellene a malacperselyt odatolni, hanem a tulajdonosok elé? Lehet, hogy ezt még meg kell szoknom? A személyzet egyébként mindenhol igyekezett kitenni magáért, látszott, hogy valóban emberhiányban szenvednek, de akik ott dolgoztak azok kedvesek, szolgálatkészek és közvetlenek voltak. Szemtanúja voltam egy külhoni idős magyar házaspár érkezésének, akiket már törzsvendégként kezeltek, mindenki Géza bátyámnak szólította az öregurat, aki ajándékokkal kedveskedett a személyzetnek, látszott, hogy otthon érzi magát a szállodában. Fiatalok és gyermekes családok részére is van a hotelnek egy különlegessége, ami szerintem szenzációs. Itt található a Kristály Torony kalandpark és mászó pálya, amelyet Európában negyedikként, építettek fel az adrenalin rajongók, és az extrém kalandokat keresők számára. Sajnos ebből én már kinőttem, bár kecsegtetett a gondolat, hogy kipróbálom, de sajnos az esős idő nem tette lehetővé. A három nap után, ha mindent egybevetek, azt mondom, hogy ebben a hotelben a „hogy éreztem magam? ” kérdésre azt válaszolnám, hogy a tízes skálán nyolcas, lehetne jobb is, mert a feltételek adottak voltak, de kicsit úgy éreztem, hogy a magas árak ellenére rajtam akarnak spórolni, például a wellness részben, vagy a TV csatornák számában, és a láthatóan kis létszámú személyzettel is. Remélem, azért legközelebb már nem fogom ezt érezni, mert a hely megér egy újabb látogatást! Kaposvár, 2016. 06. 03.