Ami miatt mégis rossz szájízzel jöttük el, az a konyhafőnök és a szálloda igazgatója volt. Előbbi kinézete és modora is egy sarki lángososra hajazott. Koszos, igénytelen, kinyúlt póló, és valami kopott munkásnadrág volt az öltözéke, amiben az étteremben jött-ment. Mikor kifogásoltunk egy-két dolgot, támadó hangnemben válaszolt. ( A reggelinél 9. 15 órakor már le volt szedve az összes asztal, nehezen terítettek újra nekünk, a vacsoránál 19. 30-kor szintén már pakoltak össze a reggelihez. Ételeket kérnünk kellett, nem pótolták, mikor fogyott. ) Ez nem lett volna akkora probléma, bárhol előfordulhat ilyen, a probléma az úr reakciója volt. Ezt még el is felejtettük volna, azt hittük valami modortalan karbantartót küldtek oda kisegíteni. Kijelentkezéskor derült ki, hogy a "karbantartó" a konyhafőnök volt. . . Mindezt azért tudtuk meg, mert a szálloda igazgató hölgy magához kéretett minket, ő közölte velünk. Nem kellett volna. . . Azt hittük elnézést akar kérni a kellemetlenségért, aztán el is felejthetjük az egészet. Nem így történt. A hölgy, miután kérésére elmondtuk neki az általunk kifogásolt apróságokat, felsőbbrendű, ellenszenves stílusban oktatott ki minket, hogy az általunk kifogásolt dolgok miért rendben lévők, közölte velünk, hogy a konyhafőnök egy mekkora ember, valakinek a valakije, ( ezek után gondoltuk a hölgy hozzátartozója vagy pártfogoltja lehet) továbbá a több éjszakát és szobát foglaló vendégeik mennyire elégedettek mindennel. . . Miután láttuk, hogy a beszélgetés céltalanná vált, itt nem lesz eredmény, sem elnézést kérés, eljöttünk. Csalódottan. A baráti pár, akikkel voltunk, elmondták, hogy ők már akkor is oda jártak, mikor a hölgy és a "konyhafőnök" nem volt még ott, és akkor is oda fognak járni, mikor ők már nem lesznek ott. Káros és felesleges volt ez a kioktatás a hölgy részéről, többet rontott a helyzeten, mint amilyen előtte volt. Remélem a hölgy és pártfogoltja azért elgondolkozik, hátha mégsem volt annyira tökéletes a hozzáállásuk, és változtatni fognak rajta, esetleg megpróbálják megtanulni, milyen a helyes hozzáállás a vendégeikhez, akikből élnek. . . a szavaival élve: nem "hasfájásnak fogja fel" a vendégek észrevételeit. Amennyiben nem, remélem minél kevesebb károkozással minél rövidebb ideig fog tartani az ottani karrierjük. Akkor majd biztosan visszamegyünk.