Sajnos azonban a szállásadó tisztességtelenségére nem voltunk felkészülve. Lefoglaltam két hónappal korábban a szállást, az utazás előtt a bookin. com le is emelte a számlánkról az összeget. Már úton voltunk, amikor 24 órával a szállás elfoglalása előtt felhívtak a fogadóból, hogy sajnos nem tudják rendelkezésemre bocsátani a szállást, mert véletlenül kiadták a szobánkat valaki másnak. Bevallom, az első reakcióm a teljes felháborodás volt, sokkolt a hír, hogy alig egy nappal közlik velem, hogy a szobánk, amit lefoglaltam és kifizettem, nincs meg. Ragaszkodtam hozzá, hogy megkapjam. A hívó fél (aki sejtésem szerint a tulajdonos, mert nagyon határozott volt velem szemben), javasolt nekünk két másik külön szobát, de közöltem vele, hogy ezt nem tudom elfogadni, mert kisgyermekes család vagyunk, és nem szeretném két részre bontani éjszakára a családunkat. Ekkor ajánlott egy másik szállást, ami 100 m2-es apartman lett volna, viszont csak a tervezetthez képest egy nappal később tudtuk volna igénybe venni. Ekkor már nagyon ideges voltam és próbáltam ismét a tulajdonos értésére adni, hogy nem tisztességes valaki másnak odaadni egy szállást, amit hónapokkal korábban lefoglaltam és kifizettem. Az illető férfi azonban nem túlzottan foglalkozott a véleményemmel, hidegvérrel újra és újra közölte, hogy ezt a szobát nem kaphatom meg. Még csak elnézést sem kért a tévedésért. Majd pedig arra kért, mondjam le a foglalásomat utólag a Booking. comon. Persze ezt hiába tettem volna meg, hiszen átléptük azt a határidőt, amikor már a szállás ingyenesen nem mondható le, a szállás költségének bizonyos hányadát ki kellett volna fizetnem. Ezért arra kértem a szállásadót, vegye fel a kapcsolatot ő a Booking. commal, hogy visszakaphassam a pénzemet. A Booking. com pár órával később fel is hívott és közölték, hogy visszautalják a pénzemet. Mondhatnám, hogy ezzel végül is megnyugtatóan lezárult az ügy, azonban a dolog nem ilyen egyszerű. Egyrészt szerettem volna értékelni a szállásadó viselkedését a Booking. comon, de ezt nem tehettem meg, mert gyakorlatilag nem vettem igénybe a szállást, tehát nem voltam a helyszínen. Ami alapvetően jogszerű, de közben mégsem, hiszen így nem hívhatom fel a figyelmét a későbbi vendégeknek arra, hogy a Fészek Fogadó megbízhatatlan, bármikor lemondhatják a szállást, csak úgy. Nehezményezem a probléma kezelését is, hiszen bár ajánlott fel más opciókat, de ezek mind elfogadhatatlanok voltak, és egyetlen szóval sem kért bocsánatot a helyzet miatt, pedig az a minimum, hogy egy normális vendéglátó őszintén elnézést kér a kialakult szituációért, sőt talán meg is próbálja valamilyen módon kártalanítani a csalódott ügyfelet. Ilyesmi nem történt, és legjobban talán az háborít fel, hogy még annyit sem mondott, hogy őszintén sajnálja. Ráadásul bevallom, a magyarázat, amit a telefonban adott, miszerint véletlenül kiadta a szobát valaki másnak, szerintem egészen biztosan kamu. Majdnem biztos vagyok benne (bár ezt nyilván soha nem vallaná be), hogy vagy egy ismerősnek, vagy olyasvalakinek adta oda a szállást, aki több éjszakára szerette volna kivenni ugyanazt a szobát. Szóval szerintem simán csak anyagi érdekből mondta le a mi foglalásunkat, mert valaki más többet fizetett érte. Összességében azt gondolom, hogy ezt a szituációt a Fészek Fogadó rendkívül tisztességtelenül kezelte és mindenfajta következmény nélkül lényegében átvert és becsapott engem. Nagyon szomorú, hogy ilyesmit elkövethet bármelyik vendéggel, anélkül, hogy felelősséget vállalna érte.