SZIGORÚAN VÉDETT ÍZLÉSTELENSÉG

Harang SzékesfehérvárHarang Székesfehérvár a térképen

Időpazarlás 2024. májusban, a párjával járt ittÉrtékelt: 2024. június 10.
Mondhatni, elképesztően ízléstelen ez a valami! Szerintünk. A Székesfehérvár látnivalóit bemutató netes oldalakon előzetesen nem találtunk semmit, nem olvastunk róla, így felkészületlenül ért bennünket a le sem merem írni, mire hasonlító látvány. A körülötte kialakított kis parkban elhelyezett gránittábla szövegéből tudtuk meg, hogy ez a szobrászati alkotás a II. világháború során elhunyt hősi halottak, polgári áldozatok, antifasiszták és a deportáltak emlékműve. Nem igazán tiszteletteljes emlékműve, teszem hozzá. De a törött harangra, mint főmotívumra még ez sem adott magyarázatot, hiszen a harangokat az I. világháború során rekvirálták el, hogy fegyvereket készítsenek belőlük. Aztán gyorsan rákerestünk a kozterkep.hu oldalon, onnan tudtuk meg, hogy az emlékmű a Nepomuki Szent János templom második világháborúban lezuhant és megsérült harangjának felhasználásával készült.
De a kíváncsiság nem hagyott nyugodni, hogy valahogy mégis meg kellene ezt a csúfságot jobban érteni, ezért közelebb menve hozzá kiderült, hogy eredetileg egy kis vizes medence is része a kompozíciónak, ami viszont víztelen, üres. Ezzel hát nem lett érthetőbb.
Itt tartottunk az ismerkedéssel déltájban, majd később újra ott jártunk, és éppen ismét besétáltam volna a kis kertecskébe a műhöz, mellesleg óvatosan, a lépőköveken, amikor egy jól megtermett közterület felügyelő férfiú figyelmeztetett, hogy ez tilos, van is ezt mutató, bár nem igazán feltűnő jelzés is kihelyezve. Én ezt a lyukas talpas, szürke táblácskát előzőleg, a szembe tűző napsütésben észre sem vettem! Talán tegyenek ki egy záró láncot, és akkor egyértelmű a tiltás. Amit egyedül én szegtem meg, akaratlanul, más nem is érdeklődött az emlékmű iránt...
Harang Székesfehérvár - EgyébHarang Székesfehérvár - EgyébHarang Székesfehérvár - EgyébHarang Székesfehérvár - EgyébHarang Székesfehérvár - Egyéb