A Hotel Pelion Magyarország egyik legbájosabb kisvárosában van, Tapolcán, elérhető közelségben a Balatonhoz is, a Bakonyhoz is, a városban tó, barlangrendszer, csónakázó barlang, a szálloda csak pár lépésre a belvárostól, kellemes, nyugalmas környezetben. Az épület nem feltűnő, de impozáns. Nagyon szép a fa-bordázattal ellátott kupolás étterem, és tetszetős a wellness rész is. Pozitívum a sorompóval zárt, kamerával figyelt, tágas, rendezett, ingyenes parkoló. A lounge is tágas, kényelmes, két lift, drink-bár, játékok, képkiállítás és recepciós pult van itt. A szobák jól felszereltek, elég tiszták, gondozottak, semmi kifogásolnivaló nincs. Annyi csak, hogy a WiFi aránylag gyenge (skype-hoz, összetettebb programhoz nem alkalmas). A szolgáltatások nagyon jók. A pihenéshez, gyógyuláshoz javasolt barlang érdekes, vonzó, szinte egyedülálló lehetőség, bent pihenőágyak és kérésre (ingyenes) takarókat adnak. Kiemelkedően jó és rendkívül sokoldalú a wellness részleg. Különböző masszázsok, szépészeti kezelések (amelyekért fizetni kell), kezeléseken felül ingyenes változatos torna-programokon lehet részt venni. A fedett részben szaunák, felnőtt-pihenő - meg kell jegyezni: nagyon jó kezdeményezés! – és innen ki lehet lépni az udvarra is. Bent 3, különböző hőfokú medence van, az egyikből a szabadtéri medencébe lehet átúszni. A víz a medencékben nagyon kellemes, magas ásványi-anyag tartalommal, és nagyon előnyös, hogy különböző hőfokúak. Az étteremben rendkívül nagy a választék. Nagyon jóízűek a reggeli svédasztalhoz tálalt kolbászok, felvágottak, saláták, krémek… és mindenből minden van, bőségesen, és a minőség is jó (lehetne ugyan a gyümölcslé gyümölcsösebb, a pékáru frissebb, de így is megfelelő volt). A helyben főtt ételek minőségéről viszont már ennyire kiváló: egy jobb háziasszony konyhájából legalább ennyire ízletes ételek kerülnek ki. A sütemények némelyike szinte ehetetlen volt. A felszolgálók nagyon igyekeznek, talán túlzottan is – fél percig nem áll előtted üresen a tányér, szinte lecsapnak rá, egy fáradt, monoton „kedves egészségere” eldarálásával. Nagyon fiatalok, és nagyon fáradtnak, fásultnak látszanak többnyire… vajon miért? A recepción sem jobb a helyzet. Gépies, monoton a vendégek kezelése, információt csak kérésre, mosoly, ha még van, ráfagyva az arcukra… Biztos vagyok benne, hogy ez nem az ő hibájuk! Ilyen helyen, többet kellene törődni a személyzettel is, hiszen nélkülük a legszebb, legjobb szálloda is lélektelen marad.