Mindig felmerül a kérdés, hogy a Tisza túlpartján, a Gödörben van jobb halászlé, vagy menjünk inkább a Bonchidai Csárdába? Végül is, nem tudom eldönteni, a halászlé jó ott i, itt is. Ezen a helyen talán szebb a kilátás a teraszról, a Bodrog és a Tisza összefolyásánál van éppen a Csárda, meg is kapod, előbb vagy utóbb, amit akarsz.
Most kicsit pozitívabb volt az utolsó élményem, régebben már többször megesküdtem rá, hogy még egyszer nem megyek, annyira flegmák voltak velem. Most, az utolsó alkalommal ez sokkal barátságosabb kiszolgálásra változott. Tehát nem akarom felróni a régebbi panaszaimat. Ajánlom a helyet, kikerülhetetlen, ha valaki arra jár!
A csárda elhelyezkedése kiváló, és a terasz valóban hangulatos. Nekünk nem volt gondunk a gyorsasággal, minden gördülékeny volt, viszont az étel mennyisége és minősége szerintünk nem volt 5 csillagos. A halászlé és a rántott ponty is iszap ízű volt. Legközelebb, ha itt járunk, másik étterembe megyünk.
Egy szabadtéri rendezvényen voltunk, amikor jött a vihar. Úgyis szerettünk volna enni valamit, ezért a csárdába menekültünk. A teraszon teltház volt, de ott szerettünk volna leülni. Egy pincér hölgy kedvesen a segítségünkre sietett, a benti részen leültetett, és azt mondta, szól ha felszabadult hely a teraszon.
Nagyon kedves volt, tényleg szólt is, és kiültünk. Közben eleredt az eső, nagy széllel, a falaeveleket befújta a szél a teraszra, de minket ez nem zavart, jól éreztük magunk. A személyzet folyamatosan seperte össze a leveleket. Csak egy halászlevet és egy somlói galuskát ettünk, mindkettő finom volt. A külső és belső részben is sokan voltak, de a pincérek gyorsan, dolgoztak, hamar hozták mindenhová az ételeket. Fizetéskor kérdezés nélkül felszámoltak egy szelet kenyeret 300 ! ! ! Ft-os áron. Nem ettünk kenyeret, de nem kérdezték, csak kifizettették. Ez után meggondoljok, hogy legközelebb is ide térjünk be.
Hogy miért? Mert az ételek 80-90%-ához ez a köret, annak is a nagyrésze hasábburgonya! Állítólag ez Tokaj éttermei közül a zászlóshajó! Szerintem messze van ez attól! Egy nagyobb baráti csoporttal érkeztünk ide vacsorázni, de nekem nem igazán áll szándékomban ide visszatérni!
Jómagam Hácsa halászlét kértem, roston fogasfilével, köretnek zöldségköretet desszertnek somlói galuskát! A halászlé jó részét otthagytam, mert sima lé volt az egész lehet, hogy csak halászlékocka volt benne nem tudom, ízre és kinézetre sem tettszett! Minősítése gyenge! A roston fogasfilével melyet görögsalátával kértem (a pincér legnagyobb megdöbbenésére) közepesen voltam elégedett, mert olajban kisütve nem roston a roston! A saláta bizonyos részeinek, volt egy kis kesernyés íze! A somlói az határozottan jó volt! A nejem által fogyasztott roston csirke pedig olyan volt mintha azt főztek vagy párolták volna! Ő azt mondta jó volt, de nem ezt kérte! A kiszolgálás az baromi gyenge, közel 30-an voltunk, de nem igazán törődtek velünk, az ételrendelést kb egy órával a megérkezésünk után vették fel! Összecserélték, hogy ki mit rendelté, és a fizetésnél egy egyszerű papírfecnin számoltak és azt tették eléd mint számla/nyugta! Kértük, hogy kapcsolják már fel a villanyt közölték velünk száj húzgálva, hogy kivannak égve az izzók! Egy hatágú csillárból kettő világit az is vagy 15-20 wattos! Ár érték? 2300 helyet 2800-zal számolta a fogast! Tisztaság? Ragad a kosztól a mosdó ajtó, koszos pókháló lóg a falról és a csillárról! Koszos dzsuvás konyhaablak és a szúnyogháló ami ki is van szakadva!
Tiszta szerencse, hogy mezei kulináris kalandozóként nem kell állást foglaljak a fine dining versus magyar csárdák mesterségesen keltett konfliktusban. Mindkettőt lehet jól, odafigyeléssel, igyekezettel, szeretettel vagy rosszul, hatásvadászatra, extraprofitra ácsingózva, filléres, gyenge alapanyagokat felhasználva csinálni.
A Boncida csárda vegyes élmény volt. A hagyományos ízeket ügyesen hozták ettünk itt többféle fogást, de a harcsa pangasiusz-szal való kiváltása rossz szájízt hagyott bennünk. Ennél sokkal őszintébb a Tokaj központjában levő hely, ahol ki van írva: „harcsa (pangasiusharcsa)”. S akkor mindenki tudja, mit kapott. Ezért adtam 3 szívecskét a helynek, mely egyébként kapott volna négyet.
Nagycsaládos Sogornős, Sogoros, unokahugis október eleji kirándulásra mentünk azzal a céllal, hogy eszünk egy jó hallevest ("halászlét") is. Amikor megérkeztünk a Csárdába éppen az asztalt tisztították. Lévén a Bornapi sokadalom tele volt a Csárda vendéggel.
Sajnos a kendővel legyezés nem sikerült jól, így az asztal sem lett kifogástalan és ami morzsa az asztalról lekerült az a padokon és a szivacspárnákon kötött ki. Sajnos az asztal alatt is ételmaradékok voltak. A pincér egy kicsit megváratott bennünket a rendelésfelvétellel, de mint mondtam sok vendég volt. A pincér kicsit fásult volt, de ez vasárnap délután 3 óra fele volt, talán azért nem volt a mosoly grátisz. A korhely harcsalevest ettem a többiek Harcsa hallevet, a gyerekek tutira mentek és sajttal sonkával töltött pulykamellet sült krumplival. Azt gondoltuk egyszerre kezdünk, de a felnőttek kapták a levest hamarabb (rendeléstől 10 percen belül) . . . és a gyerekek maradtak utoljára. A hangulat rajtunk múlott, így jó hangulatú ebédet költöttünk el együtt a Bonchidában és akkor már nem foglalkoztunk a morzsával és a kiszolgálás gyorsaságával sem. Egy nap pipa a "vasárnapizárvatartás" javára. :)
Párommal szerettünk volna egy finom halászlevet enni! Egy régi kedvenc helyünkön mióta megjártuk , nem voltunk. Keresésünk a tokaji Bonchidai Csárdára esett! A szeptemberi hűs, de napos délután a teraszon foglaltunk helyet. Azonnal jött is a pincér, szinte a széket nem volt érkezésem magam alá húzni. Étlapot adott hűvös udvariassággal.
Nem volt nehéz a dolga, rajtunk kívül egy három tagú külföldi család volt még az étteremben. Nekünk sem volt nehéz választani, mert Harcsa halászlé volt a célunk. Pici dilemmát csak az okozott, hogy hagyományos vagy korhely halászlevet kérjek! Párom a hagyományosat én egy fél ilyet, egy fél olyat kértem. Megjött! Sajnos vagy talán szerencsémre de nekem mind a két adagot egyszerre hozták. A kevésbé forróval a korhellyel kezdtem. Hazudnék ha azt mondanám, hogy rossz volt! De ettem ettől jobbat! Sok volt a mustár benne, és gondolom hogy a korhelyságát megadó keverékből többet tettek bele mint kellett volna! A hagyományos nekem nem ízlett! Párom sem mondta, hogy nagyon jó lett volna, de megette, mondván adtak már neki ettől sokkal rosszab halászlét! A slusdz poén a fizetéskor jött! Gondoltam, hogy a fél adag az nem 50 százalékon lesz számítva, hanem, 70 vagy 75 százalékon. Ezzel nincs is baj! Csak akkor fel kell tüntetni az étlapon! Ezt én nem találtam! A számlát amit kaptam mellékelem!
Vicces sztoriban volt részünk, ugyanis az előételünknél a tartárt felejtették el, a főétel t meg csak egyikünknek hozták ki. Mivel nem voltam farkaséhes kíváncsian vártam mi lesz ebből, de a kb 5 pincérnek aki a teraszon tevékenykedett nem tűnt fel semmi. A számlán persze szerepelt a ki sem hozott étel.
Mikor fizetésnél ez kiderült, a pincér felajánlotta, hogy kihozza Távozáskor hallottuk ahogy ordít kollégáival, mit sem törődve azzal, hogy a közelben ülő vendégek nyilván nem ezért az élményért tértek be.
Régebbi élményeink alapján úgy gondoltuk párommal, hogy ismét vissza térünk Tokajba, egy finom ebédre. A Bonchidai csárda csodás környezetben fekszik, nagyon finomak az ételek, de. . . . . A felszolgálás ezen a napon (08. 07. ) botrányos volt! Beültünk az étterembe, és nyugtáztuk, hogy elég sokan vannak, de azért nincs telt ház.
A platzon 6 felszolgáló végezte a dolgát, közülük legalább 2 tanuló volt (amivel persze semmi gond nincs, mert ugye mindenki elkezdte valahol). 30 perc után úgy döntöttem, hogy most már elkérem az étlapot, ugyanis senki még csak ránk sem köszönt, és ezek után is még 25 perc telt el, amíg a tanult kolléga felvette a rendelésünket, nem igazán oda illő stílusban. Ezen túllépve elfogyasztottuk az ebédünket, szerettünk volna fizetni, amire persze megint egy jó 15 percet kellett várni úgy, hogy 2x szóltunk. Na és a "számla". . . . az kabaré. . . Most komolyan, egy számolócédula? Nem túl szabályos. . . Összességében ajánlom az éttermet, mert az ételek finomak, gondolom a felszolgálás sem mindig ilyen csapnivaló, de azért van hová fejlődni a kiszolgálás terén. Tisztában vagyok azzal is, hogy egy felszolgálónak sincs mindig jó napja, és hogy milyen nehéz mindig "jópofát" vágni az emberekhez.
Az értékeléseket az Ittjártam.hu felhasználói írták, és nem feltétlenül tükrözik az Ittjártam.hu véleményét.
Ön a tulajdonos, üzemeltető?
Használja a manager regisztrációt, ha szeretne válaszolni az értékelésekre, képeket feltölteni, adatokat módosítani! Szívesen értesítjük arról is, ha új vélemény érkezik.