Régebbi élményeink alapján úgy gondoltuk párommal, hogy ismét vissza térünk Tokajba, egy finom ebédre. A Bonchidai csárda csodás környezetben fekszik, nagyon finomak az ételek, de. . . . . A felszolgálás ezen a napon (08. 07. ) botrányos volt! Beültünk az étterembe, és nyugtáztuk, hogy elég sokan vannak, de azért nincs telt ház.
A platzon 6 felszolgáló végezte a dolgát, közülük legalább 2 tanuló volt (amivel persze semmi gond nincs, mert ugye mindenki elkezdte valahol). 30 perc után úgy döntöttem, hogy most már elkérem az étlapot, ugyanis senki még csak ránk sem köszönt, és ezek után is még 25 perc telt el, amíg a tanult kolléga felvette a rendelésünket, nem igazán oda illő stílusban. Ezen túllépve elfogyasztottuk az ebédünket, szerettünk volna fizetni, amire persze megint egy jó 15 percet kellett várni úgy, hogy 2x szóltunk. Na és a "számla". . . . az kabaré. . . Most komolyan, egy számolócédula? Nem túl szabályos. . . Összességében ajánlom az éttermet, mert az ételek finomak, gondolom a felszolgálás sem mindig ilyen csapnivaló, de azért van hová fejlődni a kiszolgálás terén. Tisztában vagyok azzal is, hogy egy felszolgálónak sincs mindig jó napja, és hogy milyen nehéz mindig "jópofát" vágni az emberekhez.
Hogy miért? Mert az ételek 80-90%-ához ez a köret, annak is a nagyrésze hasábburgonya! Állítólag ez Tokaj éttermei közül a zászlóshajó! Szerintem messze van ez attól! Egy nagyobb baráti csoporttal érkeztünk ide vacsorázni, de nekem nem igazán áll szándékomban ide visszatérni!
Jómagam Hácsa halászlét kértem, roston fogasfilével, köretnek zöldségköretet desszertnek somlói galuskát! A halászlé jó részét otthagytam, mert sima lé volt az egész lehet, hogy csak halászlékocka volt benne nem tudom, ízre és kinézetre sem tettszett! Minősítése gyenge! A roston fogasfilével melyet görögsalátával kértem (a pincér legnagyobb megdöbbenésére) közepesen voltam elégedett, mert olajban kisütve nem roston a roston! A saláta bizonyos részeinek, volt egy kis kesernyés íze! A somlói az határozottan jó volt! A nejem által fogyasztott roston csirke pedig olyan volt mintha azt főztek vagy párolták volna! Ő azt mondta jó volt, de nem ezt kérte! A kiszolgálás az baromi gyenge, közel 30-an voltunk, de nem igazán törődtek velünk, az ételrendelést kb egy órával a megérkezésünk után vették fel! Összecserélték, hogy ki mit rendelté, és a fizetésnél egy egyszerű papírfecnin számoltak és azt tették eléd mint számla/nyugta! Kértük, hogy kapcsolják már fel a villanyt közölték velünk száj húzgálva, hogy kivannak égve az izzók! Egy hatágú csillárból kettő világit az is vagy 15-20 wattos! Ár érték? 2300 helyet 2800-zal számolta a fogast! Tisztaság? Ragad a kosztól a mosdó ajtó, koszos pókháló lóg a falról és a csillárról! Koszos dzsuvás konyhaablak és a szúnyogháló ami ki is van szakadva!
Párommal szerettünk volna egy finom halászlevet enni! Egy régi kedvenc helyünkön mióta megjártuk , nem voltunk. Keresésünk a tokaji Bonchidai Csárdára esett! A szeptemberi hűs, de napos délután a teraszon foglaltunk helyet. Azonnal jött is a pincér, szinte a széket nem volt érkezésem magam alá húzni. Étlapot adott hűvös udvariassággal.
Nem volt nehéz a dolga, rajtunk kívül egy három tagú külföldi család volt még az étteremben. Nekünk sem volt nehéz választani, mert Harcsa halászlé volt a célunk. Pici dilemmát csak az okozott, hogy hagyományos vagy korhely halászlevet kérjek! Párom a hagyományosat én egy fél ilyet, egy fél olyat kértem. Megjött! Sajnos vagy talán szerencsémre de nekem mind a két adagot egyszerre hozták. A kevésbé forróval a korhellyel kezdtem. Hazudnék ha azt mondanám, hogy rossz volt! De ettem ettől jobbat! Sok volt a mustár benne, és gondolom hogy a korhelyságát megadó keverékből többet tettek bele mint kellett volna! A hagyományos nekem nem ízlett! Párom sem mondta, hogy nagyon jó lett volna, de megette, mondván adtak már neki ettől sokkal rosszab halászlét! A slusdz poén a fizetéskor jött! Gondoltam, hogy a fél adag az nem 50 százalékon lesz számítva, hanem, 70 vagy 75 százalékon. Ezzel nincs is baj! Csak akkor fel kell tüntetni az étlapon! Ezt én nem találtam! A számlát amit kaptam mellékelem!
Aki Tokajba érkezik, önkétlenül is elhalad a körforgó után a Bonchida Csárda előtt. Egy tanácsom van: álljon meg egy ebéd erejéig :) Nyári időszakban a nyitott teraszon, a Tiszától pár méterre is helyet foglalhatunk, csodás a panoráma. Az ételek hozzák az elvárt Tisza-parti ízeket, a pincérek gyorsak, figyelmesek.
Tágas parkoló van az étterem előtt, ez sem okoz gondot. Nekünk a lagzink is itt volt, csak ajánlani tudjuk. Profi társaság, remek, felszerelt helyszín, csodás környezet.
Nem ajánlom az éttermet . . . A kiszolgálás kritikán aluli. . . Miután megkaptuk az étlapot körülbelül fél óra múlva jött oda hozzánk valaki hogy ugyan mit szeretnénk rendelni. . . Más étteremben legalább megkérdezik addig szeretnénk e inni valamit. . . ( Főleg ebben a hőségben) A pincérnő rettentő flegma volt. .
úgy járt kelt az asztalok között mintha rajta lenne a világ fájdalma. . . Az ételt majdhogynem csak ledobta az asztalra. . . Aztán mikor kihozta a második fogást. . üres kézzel távozott holott ott voltak az üres leveses tányérok. . . Aztán mikor megkértük, hogy csomagolják el a megmaradt ételt azt mondta várjunk majd jön valaki. . és tovább állt az ajtó mellett. . . Majd 20perc múlva ő maga jött oda elvinni , és akkor megkérdezte flegmán na akkor mit kell csomagolni. . Majd ezután szintén vártunk még plusz fél órát arra hogy valaki a számlát ide adja és kifizethessük. . . hozzáteszem ilyen kiszolgálás mellett a 10%os szervizdíjat amit hozzá számolnak a számlához túlzásnak tartom. . . De gondolom muszáj volt ezt bevezetni emellé a kedves kiszolgálás mellé. . . Mert én erre nemigen adnék plusz borravalót. . az ételekről annyit hogy a halászlé az finom volt finom a köretnek kért egyszerű rizs borzasztó rossz volt,össze volt állva az egész Legközelebb biztos nem megyünk ebbe az étterembe!
Ismét Nyíregyháza felé vezetett utunk, úgy gondoltuk megállunk ebédelni. Februárban jártunk itt utoljára, nem titkoltan a halételek miatt szoktunk ide betérni. Az ebédben most sem csalódtunk, az eddigiekhez hasonlóan finom, a kiszolgálás is kellően gyors a kb. 60%-os vendéglétszám mellett. Február óta az áraik megemelkedtek ( nem szégyenlősen ).
Az idei nyaralásunk alkalmával tértünk be ide, 8 fős baráti társaság. Nos igen ám, de már a bejáratnál problémák adódtak azzal, hogy hova üljünk? Tekintve, hogy nem volt hely. Illogikus módon 1 pár egy 8 fős asztalnál evett. De nincs hely. Ja de mégis, 5-6 perc fejforgatás és várakozás után egy pincér végül tudott nekünk helyet keríteni.
Gyorsan hozzátette, mielőtt leültünk, hogy csak egyben tudunk fizetni. Ühüm, hát igen, mi itt 8-an egy kasszán vagyunk, ez egyértelmű. Na mindegy, úgy döntöttünk beülünk és eszünk egy jót. Én személy szerint roston csirkemellet kértem, burgonyapürével. Meghozták az ételt, 3-4 db csirkemell figyelt a tányéron plusz a köret. Elkezdtem enni a csirkét és megdöbbentem mennyire ki van száradva. Ezen a szárazságon még a burgonyapüré sem segített. A párom rántott gombát kért, ahhoz adtak tartárt, tőle kunyiztam egy kicsit, így már némileg ehetőbb volt. Viszont azt kell, hogy mondjam, hogy ilyen rosszat még nem ettem, roston csirkéből. A főétel előtt még ettem egy adag húslevest, amiről szintén csak annyit, hogy ennél még egy zacskós leves is jobb opció lett volna. Miután végeztünk az étkezéssel kértük a számlát. Egy pincérhölgy felé jeleztük, aki szólt is, hogy "mindjárt hozza! " Eltelt 5 perc, majd egy férfi pincér is megjelent, megkérdezte minden rendben volt-e? És, hogy hozza-e a számlát? - IGEN! Hozza legyen kedves. Eltelt újabb 5-10 perc, majd már kissé idegesen szóltunk az úriembernek, hogy még mindig várjuk a számlát. Ekkor 2-3 perc múlva már meg is kaptuk és fizethettünk. Ha megint Tokajban járunk, szinte bizonyos, hogy nem itt fogunk enni.
Gyakran megfordulunk Tokajban, de az étteremben még nem jártunk. Gondoltuk most betérünk. Nem bántuk meg. Az étterem teraszára érkezve pazar látvány tárult elénk. A Tisza-parti hangulat tökéletes. A személyzet kedves, szolgálatkész. Ahogy helyet foglaltunk azonnal fel is vették a rendelést. Gyors, vendégközpontú a kiszolgálás.
A megrendelt étel szuper gyorsasággal érkezett, ahhoz képest, hogy telt ház volt. Nagyon ízletes, és bőséges ételt tálaltak fel. Nem utoljára jártunk itt.
Vicces sztoriban volt részünk, ugyanis az előételünknél a tartárt felejtették el, a főétel t meg csak egyikünknek hozták ki. Mivel nem voltam farkaséhes kíváncsian vártam mi lesz ebből, de a kb 5 pincérnek aki a teraszon tevékenykedett nem tűnt fel semmi. A számlán persze szerepelt a ki sem hozott étel.
Mikor fizetésnél ez kiderült, a pincér felajánlotta, hogy kihozza Távozáskor hallottuk ahogy ordít kollégáival, mit sem törődve azzal, hogy a közelben ülő vendégek nyilván nem ezért az élményért tértek be.
Hétvégén voltunk először a csárdában. Telt ház volt, de sikerül egy üres asztalt a kerthelyiségben találnunk. A kerthelyiség a Tisza partra néz, nagyon hangulatos. A harcsahalászlé fenséges volt és a desszertnek elfogyasztott palacsinta úgyszintén. Ajánlom mindenkinek!
Az értékeléseket az Ittjártam.hu felhasználói írták, és nem feltétlenül tükrözik az Ittjártam.hu véleményét.
Ön a tulajdonos, üzemeltető?
Használja a manager regisztrációt, ha szeretne válaszolni az értékelésekre, képeket feltölteni, adatokat módosítani! Szívesen értesítjük arról is, ha új vélemény érkezik.